Zgony od Clostridium sordellii po aborcji medycznej

Od czasu jego zatwierdzenia we Francji w 1988 r. Zastosowano schemat mifepristonu (RU 486) i prostaglandyny w celu zakończenia ponad 1,2 miliona ciąż w okresie do siedmiu tygodni ciąży. Większość kobiet otrzymała doustny mifepriston (w dawce 600 mg), a następnie doustny misoprostol (przy 400 lub 800 .g) .1,2 Wskaźniki sukcesu przekroczyły 95 procent, a zakażenie macicy (zapalenie błony śluzowej macicy) było rzadkie (.1 procent ), mniej niż wskaźnik infekcji po aborcji chirurgicznej.3 Nie zgłoszono żadnego przypadku Clostridium sordellii. Mifepriston okazał się również bezpieczny, gdy był stosowany (bez misoprostolu) do długotrwałego leczenia innych wskazań (np. Zespół Cushinga i oponiaki).
W przypadkach opisanych przez Fischer i in. (Wydanie grudnia) 4 i omówione w załączonym artykule Perspektywa autorstwa Greene, 5 mizoprostol podawano dopochwowo. Wykazano, że ta metoda jest bardzo skuteczna (bardziej skuteczna niż podawanie doustne w przypadku przerwania ciąży od 49 dnia do 63 dnia), 6,7, a jej stosowanie po podaniu 200 mg mifepristonu zostało zalecane przez Światową Organizację Zdrowia . Jednak takie zastosowanie nie zostało zatwierdzone przez żadną agencję regulacyjną. Jest możliwe, że ten reżim (który obejmuje wchłanianie dopochwowe w warunkach niesterylnych) może predysponować pacjentów do zakażenia C. sordellii lub innymi bakteriami, podczas gdy szyjka macicy jest otwarta. W Wielkiej Brytanii i Szwecji profilaktyka antybiotykowa jest rutynowo zalecana przy stosowaniu tego schematu, a po około 350 000 przypadków nie zgłoszono ciężkiej infekcji (dane dostarczone przez Exelgyn).
Należy odnotować dodatkowe środki ostrożności. Wczesne badania (bez wtórnego podawania prostaglandyny) wykazały, że 200 mg mifepristonu było znacznie mniej skuteczne niż 600 mg (63 procent skuteczności w porównaniu z 89 procentami) (dane dostarczone przez Roussel i Exelgyn). Odkrycia te wskazują, że ryzyko niepełnej aborcji jest większe u kobiet otrzymujących mniejszą dawkę mifepristonu, którzy nie przyjmują prostaglandyny. Polecam systematyczne stosowanie 600 mg mifepristonu, a następnie podawanie misoprostolu, z podawaniem doustnym do 49 dnia ciąży lub podawania dopochwowego do 63 dnia, z profilaktycznymi antybiotykami.
Etienne-Emile Baulieu, MD, Ph.D.
INSERM Unité 788, 94276 Le Kremlin Bic.tre, Francja
[email protected] inserm.fr
Dr Baulieu informuje, że otrzymał honoraria od Exelgyn.
7 Referencje1. Peyron R, Aubeny E, Targosz V, i in. Wczesne przerwanie ciąży z RU 486 (mifepriston) i mizoprostolem, aktywnym doustnie analogiem prostaglandyny. N Engl J Med 1993; 328: 1509-1513
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Aubeny E. Dwustopniowy wzrost dawki misoprostolu poprawia skuteczność aborcji medycznej z mifepristonem i prostaglandynami. Eur J Contracept Reprod Health Care 2001; 6: 54-55
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Sitruk-Ware R. Mifepriston i misoprostol: sekwencyjne skutki uboczne, powikłania i bezpieczeństwo. Antykoncepcja (w druku).
Google Scholar
4. Fischer M, Bhatnagar J, Guarner J, i in Fatalny zespół wstrząsu toksycznego związany z Clostridium sordellii po aborcji medycznej. N Engl J Med 2005; 353: 2352-2360
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Greene MF. Zakażenia śmiertelne związane z aborcją wywołaną mifepristonem. N Engl J Med 2005; 353: 2317-2318
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
6. Ashok PW, Templeton A, Wagaarachchi PT, Flett GM. Czynniki wpływające na wynik wczesnej aborcji medycznej: przegląd 4132 kolejnych przypadków. BJOG 2002; 109: 1281-1289
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
7. Fiala C. Polepszanie aborcji medycznej: stosowanie mifepristonu w połączeniu z analogiem prostaglandyny. (Rozprawa doktorska, Sztokholm: Departament ds. Zdrowia kobiet i dzieci, Oddział dla położnictwa i ginekologii, Karolinska Institutet, październik 2005 r.)
Google Scholar
Artykuł Fischer i wsp. Perspektywa Greene a jest dla mnie niezwykle interesująca, ponieważ Pacjentka 4 była moją najstarszą córką, matką dwójki małych dzieci.
Chciałbym zwrócić uwagę na dwa czynniki, które mogły przyczynić się do śmiertelnych powikłań opisanych w tym badaniu. Jednym z czynników jest uznana aktywność mifepristonu jako antagonisty glukokortykoidów. W końcu, mifepriston został pierwotnie opracowany ze względu na jego wpływ na nadnercze. Innym czynnikiem było pochwowe stosowanie misoprostolu (droga podawania, która jest zabroniona we Francji) i dawka większa niż typowa dawka doustna.
Należy poważnie rozważyć rutynowe profilaktyczne stosowanie antybiotyków przez dwa dni u kobiet leczonych schematem mifepristonu i mizoprostolu w celu wyeliminowania możliwej infekcji C. sordellii i stosowania doustnego mizoprostolu (w dawce 400 .g), zamiast 800 .g leku podawanego dopochwowo, jak to było stosowane w opisanych przypadkach. Ponadto, dokładny nadzór pacjentów jest uzasadniony przez co najmniej dwa lub trzy dni po leczeniu.
Odpowiedzią na te tragedie nie powinno być zabranianie stosowania mifepristonu, ale zachowanie ostrożności, uznając potencjalne ryzyko infekcji.
Didier Sicard, MD
Hôpital Cochin, 75679 Paryż, Francja
didier. [email protected] ap-hop-paris.fr
Fischer i wsp. zgłosić cztery zgony związane z C. sordellii po medycznie wywołanej aborcji i przeanalizować 10 opublikowanych opisów przypadków poprzednich zgonów związanych z infekcją C. sordellii układu płciowego. Wydział Zdrowia Rozrodczego w Centrach Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC), za pośrednictwem Systemu Kontroli Śmierci Ciążowej, otrzymuje informacje, głównie od państwowych departamentów zdrowia, o zgonach przypisywanych powikłaniom ciąży.1 Przeanalizowaliśmy wszystkie zgony związane z ciążą przez infekcję od 1986 do 2001 roku, ostatniego roku, dla którego otrzymano kompletne dane i zakodowano je. Znaleźliśmy dwa zgony, dla których C. sordellii został zidentyfikowany jako czynnik sprawczy; obie zgony nastąpiły po spontanicznej aborcji w drugim trymestrze ciąży. Jeden przypadek dotyczył śmierci kobiety ze zgorznięciem gazowym macicy i narządów wewnętrznych; wiele kultur pośmiertnych dało C. sordellii i C. perfringens Drugi przypadek dotyczył zgonu z powodu ostrego zapalenia błony śluzowej macicy i zapalenia błon płodowych związanego z C. sordellii. Te przypadki są pierwszymi opisanymi przypadkami C. sordellii związanymi ze śmiercią u kobiet ze spontaniczną aborcją.
Jedynymi źródłami informacji dla prawie wszystkich przypadków zgłaszanych do Systemu Nadzoru Ciążowego jest Świadectwo Śmierci, Urodzenia i Śmierci Płodu. Takie zaświadczenia zwykle nie wskazują konkretnych organizmów wywołujących zgony z powodu infekcji, a informacje potwierdzające związek przyczynowy nie są dostępne. Na podstawie dostępnych nam informacji, te dwa przypadki, w których C. sordellii został zidentyfik
[więcej w: oregasept h97 ulotka, fizjoterapia opinie o zawodzie, leczenie w czechach ]
[hasła pokrewne: atropina krople, oregasept h97 ulotka, skalnity ]

0 myśli nt. „Zgony od Clostridium sordellii po aborcji medycznej