Wpływ telitromycyny na ostre zaostrzenia astmy

Przeprowadziliśmy podwójnie ślepe, randomizowane, kontrolowane placebo badanie w celu oceny skuteczności telitromycyny u pacjentów z ostrymi zaostrzeniami astmy. Metody
Łącznie 278 dorosłych osób ze zdiagnozowaną astmą zarejestrowano w ciągu 24 godzin od ostrego zaostrzenia astmy wymagającej krótkoterminowej opieki medycznej. Pacjenci zostali losowo przydzieleni do otrzymywania 10 dni doustnego leczenia telitromycyną (w dawce 800 mg na dobę) lub placebo oprócz zwykłej opieki. Podstawowymi punktami końcowymi skuteczności były: zmiana w stosunku do wartości wyjściowych w okresie leczenia w objawach (zarejestrowanych przez pacjentów w karcie pamiętnika) oraz w szczytowym przepływie wydechowym rano w domu. Obecność Chlamydophila pneumoniae lub Mycoplasma pneumoniae stwierdzono przez analizę serologiczną, reakcję łańcuchową polimerazy i hodowlę.
Wyniki
Spośród dwóch wcześniej określonych pierwotnych objawów tylko objawy astmy wykazały istotnie większe zmniejszenie wśród pacjentów otrzymujących telitromycynę niż wśród otrzymujących placebo. Średnie (. SD) wyniki testu na objawy astmy (w 7-punktowej skali, z 0 oznaczeniem braku objawów i 6 z ciężkimi objawami) wynosiły 3,0 . 1,4 na początku badania i 1,7 . 1,1 na końcu leczenia dla grupy telitromycyny i 2,8 . 1,3 na początku badania i 2,0 . 1,0 na końcu leczenia dla grupy placebo. Średni spadek punktacji objawów podczas okresu leczenia wyniósł 1,3 dla telitromycyny i 1,0 dla placebo (średnia różnica, -0,3, 95% przedział ufności, -0,5 do -0,1; P = 0,004). Nie stwierdzono istotnego wpływu na leczenie innej pierwotnej miary wyniku, zmiany szczytowego przepływu wydechowego poranka. Nudności były częstsze wśród pacjentów z grupy telitromycyny niż w grupie placebo (P = 0,01). Chociaż 61 procent pacjentów miało dowody zakażenia C. pneumoniae, M. pneumoniae lub oboma, nie było żadnego związku między stanem bakteriologicznym a reakcją na leczenie astmy.
Wnioski
Badanie to dostarcza dowodów na korzyść telitromycyny u pacjentów z ostrymi zaostrzeniami astmy; mechanizmy korzyści pozostają niejasne. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00273520.)
Wprowadzenie
Ketolidy to nowa klasa antybiotyków, które są strukturalnie powiązane z makrolidami i mają działanie bakteriobójcze przeciwko Chlamydophila pneumoniae i Mycoplasma pneumoniae.2-4 Podobnie jak makrolidy, ketolidowa telitromycyna (Ketek, Sanofi-Aventis) wykazuje działanie immunomodulujące zarówno in vitro jak i in vivo .5,6 Nie wiadomo, czy leczenie ketolidem może poprawić leczenie zaostrzenia astmy.
Test Telitromycin, Chlamydophila i Asthma (TELICAST) został opracowany w celu ustalenia, czy 10-dniowy cykl telitromycyny w porównaniu z placebo w połączeniu ze standardową terapią poprawia objawy i szczytowe wartości wydechu rano u pacjentów z ostrym zaostrzeniem astmy, którzy nie mają klinicznie oczywistej potrzeby leczenia antybiotykami.
Metody
W tym podwójnie ślepym, równoległym, grupowym, randomizowanym, kontrolowanym placebo, wieloośrodkowym, międzynarodowym badaniu, ocenialiśmy skuteczność i bezpieczeństwo doustnej telitromycyny (w dawce 800 mg na dobę) u pacjentów z ostrym zaostrzeniem astmy
[hasła pokrewne: rezonans magnetyczny glowy cena, kwas moczowy badanie cena, enea poznań polna ]
[więcej w: enea poznań polna, ovovita, mmlubartow ]