Wpływ telitromycyny na ostre zaostrzenia astmy ad 8

Chociaż badanie prospektywnie koncentrowało się na skuteczności telitromycyny we wczesnym okresie (pierwsze 10 dni) po zaostrzeniu, zaobserwowano znaczną poprawę w zakresie objawów, chociaż nie w czynności płuc, podczas 6-tygodniowego okresu badania. Częstość zdarzeń niepożądanych odnotowanych dla telitromycyny była zgodna z częstością występującą w poprzednich doniesieniach10 Chociaż to badanie kontrolowane placebo dostarcza dowodów na temat roli leczenia specyficznym antybiotykiem w ostrych zaostrzeniach astmy, nie dostarcza wskazówek klinicznych. Systematyczny przegląd Cochrane a wykazał jedynie dwa poprzednie badania kontrolowane placebo antybiotykami w ostrej astmie, z których żadna nie wykazała korzyści związanych ze stosowaniem antybiotyków.11 Oba badania dotyczyły tylko niewielkiej liczby hospitalizowanych pacjentów (60 dorosłych i 37 dzieci), z czego większość u których nie stwierdzono oznak zakażenia bakteryjnego, a oba badania wykorzystywały terapię antybakteryjną, która była nieskuteczna w stosunku do bakterii atypowych.11
Prawdopodobna rola C. pneumoniae i M. pneumoniae w patogenezie astmy pozostaje kontrowersyjna.12 Kontrolowane badania makrolidów w leczeniu przewlekłej astmy wykazały jedynie niewielką korzyść i tylko w niektórych punktach końcowych.13,14 Pozytywny efekt, który zaobserwowaliśmy w ostrych zaostrzeń może odnosić się do działania przeciwbakteryjnego przeciwko C. pneumoniae i M. pneumoniae, efektom immunomodulującym lub innym mechanizmom. Skuteczność telitromycyny poprzez działanie przeciwbakteryjne jest potwierdzona przez stwierdzenie, że 61 procent pacjentów miało pozytywny wynik na zakażenie C. pneumoniae, M. pneumoniae, lub obu, i być może przez obserwację, że wpływ telitromycyny na FEV1 był znaczący u pacjentów, którzy testowali dodatni w przypadku infekcji, ale nie u pacjentów, u których wynik testu był ujemny. Jednak wielkość wpływu leczenia na FEV1 w grupie, która dała wynik pozytywny w kierunku zakażenia, była podobna do tej w grupie, która testowała negatywny wynik pod względem infekcji, a brak istotnej różnicy w grupie, która testowała negatywny wynik pod względem infekcji, może po prostu odnosić się do mniejsza liczba pacjentów w tej grupie. Ponadto nie stwierdzono istotnych różnic między grupami pod względem innych wyników badania. Interpretacja wyników badań dotyczących zakażenia C. pneumoniae i M. pneumoniae jest problematyczna ze względu na brak dokładnych wystandaryzowanych testów laboratoryjnych w celu zdiagnozowania zakażenia tymi organizmami.15,16 Brak pozytywnych wyników testu PCR był zaskakujący, ponieważ ostatnio wykazaliśmy zwiększoną częstość wykrywania C. pneumoniae wśród pacjentów z astmą, 17 najprawdopodobniej związanych z niską jakością kolonizacji lub reaktywacji. 18 Reaktywacja zachodzi u gospodarza z pamięcią immunologiczną i prawdopodobnie małe obciążenie mikrobiologiczne; niski poziom wyników dodatnich w teście PCR jest zatem być może zrozumiały. Inne czynniki, które mogły przyczynić się do niskiej stawki, to pobieranie próbek o niskiej jakości w centrach, które nie specjalizują się w pobieraniu próbek z plwociny. Konieczne będą dalsze badania w celu wyjaśnienia mechanizmów działania telitromycyny.
Ocena klinicznego znaczenia tych obserwacji jest trudna ze względu na brak informacji o alternatywnych terapiach
[więcej w: piperine forte skład, fizjoterapia opinie o zawodzie, badanie fsh cena ]
[podobne: enea poznań polna, ovovita, mmlubartow ]

0 myśli nt. „Wpływ telitromycyny na ostre zaostrzenia astmy ad 8