Wpływ oktreotydu na ruchliwość jelit i przerost bakterii w sklerodermii

Zajęcie GASTROINTESTINAL jest powszechne u pacjentów ze sklerodermią.1 2 3 Chociaż zaburzenia przełyku i odbytnicy dominują, 4 5 6 7 około połowa osób ze sklerodermą ma dysfunkcję jelita cienkiego.8, 9 U takich pacjentów, manometria ujawnia się zaburzoną lub nieobecną cykliczne normalne ukształtowanie skurczu (zwane migrującym kompleksem motorycznym) w jelicie cienkim podczas postu, 10, 11 i może objawiać się klinicznie jako pseudoobstrukcja jelitowa i przerost bakterii. Problemy te są trudne do wyleczenia, ponieważ standardowe środki pobudzające (prokinetyczne) nie są bardzo skutecznymi stymulantami ruchowymi w sklerodermii. U zdrowych osób somatostatyna inicjuje propagacyjny model stymulacji motorycznej w dwunastnicy, długość cyklu wynosi 40 minut.12 Długo działający oktreotyd analogu somatostatyny, stosowany w leczeniu nowotworów endokrynnych, 13 wywołuje podobny układ jelitowy skurczu w psy.14 Leczenie oktreotydem było dobrze tolerowane przez pacjentów, chociaż skurcze brzuszne, biegunka lub bóle mięśni rozwijają się w niektórych, prawdopodobnie z powodu działania motorycznego żołądkowo-jelitowego leku. 15 Złapanie i kolka żółciowa ze względu na hamujące działanie oktreotydu na trzustkę i drogi żółciowe zostały zgłoszone, ale są rzadkie.15
Podjęliśmy się tego badania w celu określenia wpływu oktreotydu u pacjentów ze sklerodermą, u których występują bóle brzucha, nudności, wzdęcia i zmieniona kurczliwość jelit. Badaliśmy zmiany w ruchliwości jelit i stężenia motyliny w osoczu, hormonu żołądkowo-jelitowego, który stymuluje motorykę jelitową po pojedynczych wstrzyknięciach oktreotydu. Przeanalizowaliśmy również odpowiedzi kliniczne i zmiany wydalania wodoru w wydychanym powietrzu (jako miarę nadmiernego przerostu bakteryjnego jelit) u pacjentów ze sklerodermią otrzymującą oktreotyd przez trzy tygodnie.
Kryteria wyboru i charakterystyka
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna pacjentów ze sklerodermią i pseudoobstrukcją jelitową. Przebadaliśmy sześć osób zdrowych (dwie kobiety i czterech mężczyzn w wieku od 21 do 28 lat) i pięciu pacjentów z twardziną skóry (dwie kobiety i trzech mężczyzn w wieku od 55 do 65 lat). Diagnozę twardziny u wszystkich pięciu pacjentów ustalono zgodnie z kryteriami opracowanymi przez Podkomisję ds. Sklerodermi Kryteriów Komitetu Diagnostycznego i Kryteriów Terapii Amerykańskiego Towarzystwa Reumatycznego16. Wszyscy pięcioro pacjentów miało ucisk, zgrubienie lub niedostateczne stwardnienie skóry kończyn, szyi, twarzy lub tułowia z towarzyszącym sklerodaktylem, jak również zajęciem wielosystemowym i uznano, że ma stwardnienie układowe z rozproszonym twardziną skórną (Tabela 1). Wszyscy odczuwali bóle brzucha, wzdęcia, nudności, biegunkę i zaparcia zgodne z nieprawidłową ruchliwością jelit przez co najmniej sześć miesięcy przed badaniem, a wszyscy byli hospitalizowani ponad sześć tygodni wcześniej w leczeniu pseudoobróbki jelitowej z ssącym nasieniem żołądka, dożylne nawodnienie i (w niektórych przypadkach) hiperalimentacja. Wszyscy pacjenci zgłaszają również zgagę, dysfagię lub oba i mają manometryczne objawy nieprawidłowej ruchliwości przełyku, w tym aperistalizy i obniżone ciśnienie w przewodzie żołądkowo-przełykowym, a wszystkie miały wartości wodoru w wydychanym powietrzu o co najmniej 12 ppm wyższe niż wartości podstawowe po przyjęciu 50 g glukoza, co wskazuje na przerost bakterii jelitowej
[więcej w: finasteryd cena, falkon sosnowiec, infoeltech ]

0 myśli nt. „Wpływ oktreotydu na ruchliwość jelit i przerost bakterii w sklerodermii