Wpływ oktreotydu na ruchliwość jelit i przerost bakterii w sklerodermii ad 7

Podobnie, wyniki objawów mdłości zmniejszyły się z 1,7 . 1,1 do 0,2 . 0,2 (P = 0,05), a dla wzdęć z 2,6 . 0,6 do 0,5 . 0,4 (P = 0,003). Liczba epizodów wymiotów zmniejszyła się z 3,7 . 2,9 do 0,1 . 0,2 na tydzień (p = 0,05) (ryc. 2B). Wystąpiła duża zmienność częstości stolca przed i podczas leczenia oktreotydem. Przed leczeniem częstotliwość wynosiła średnio 5,2 . 5,4 wypróżnienia na tydzień; wynosiła 14,2 . 10,1 na tydzień w ostatnim tygodniu leczenia (p = 0,09). Ostatecznie nie stwierdzono zmian w masie ciała pacjentów przed i podczas leczenia oktreotydem (51 . 8 vs. 52 . 8 kg). Ta poprawa niektórych objawów brzusznych u pacjentów ze sklerodermią sugeruje, że oktreotyd może mieć potencjał terapeutyczny u takich pacjentów. Dyskusja
Pseudoobstrukcja jest wyniszczającym powikłaniem twardziny. Manometria u pacjentów ze sklerodermią ujawnia nieprawidłowy cykl ruchu migrującego kompleksu ruchowego, który odpowiada nasileniu objawów dysfunkcji przewodu pokarmowego.10, 11 Terapia dietami o niskiej wartości lub antybiotykami w celu przerostu bakterii jest zwykle niezadowalająca. Czynniki prokinetyczne, takie jak metoklopramid, wywołują jedynie aktywność ruchową o niskiej amplitudzie10. Cyzapryd poprawia opróżnianie żołądka w twardzinie skóry i silniej zwiększa przechodzenie jelit w idiopatycznej pseudoobstrukcji.23 24 25 Nie ma jednak doniesień, że cyzapryd ma przedłużoną skuteczność przeciwko pseudoobjawom w sklerodermii.
Stwierdziliśmy, że oktreotyd wywoływał naprzemienne działania w fazie i fazie 3 u zdrowych ochotników i pacjentów ze sklerodermią. Kompleksy wywołane oktreotydem powstały w dwunastnicy, a aktywność żołądka została zahamowana, co potwierdza wcześniejsze badania dotyczące działania motorycznego somatostatyny.12, 14, 26 Żaden z pacjentów ze sklerodermą nie wykazywał spontanicznej aktywności fazy 3 podczas czterech godzin nagrywania. Oktreotyd miał jakościowo podobny wpływ na aktywność ruchową u pacjentów ze sklerodermą i u osób zdrowych. Odpowiedź oktreotydowa, mierzona wskaźnikiem ruchliwości fazy 3, była tylko nieznacznie mniejsza u pacjentów niż u zdrowych osób, co sugeruje silny efekt prokinetyczny. Stężenie motyliny w osoczu zmniejszyło się po podaniu oktreotydu w obu grupach, co potwierdza wcześniejsze badania26. Pacjenci mieli wyższe stężenia motyliny w osoczu podczas postu, co sugeruje, że brak aktywności fazy 3 może przerwać normalne hamowanie sprzężenia zwrotnego uwalniania motyliny.
Oktreotyd stymulował kompleksy ruchowe jelit o zmiennej intensywności u pacjentów ze sklerodermią. Odpowiedzi u pacjenta z intensywną nieskoordynowaną aktywnością w warunkach podstawowych były większe niż średnia odpowiedź u zdrowych osobników, podczas gdy u dwóch pacjentów bez podstawowej aktywności wystąpiły odpowiedzi, które były mniej niż jedną trzecią odpowiedzi u osób zdrowych. Wyniki te zgadzają się z wynikami poprzedniego badania opisującego dwa wzorce ruchliwości w twardzinie skóry. Uważa się, że intensywna nieskoordynowana aktywność wynikała z neuropatycznej postaci twardziny, podczas gdy hipomotencja była bardziej zgodna z miopatią. Chociaż badaliśmy tylko niewielką liczbę pacjentów, nasze wyniki sugerują, że neuropatyczny model może być związany z większą odpowiedzią na oktreotyd niż ze schematem miopatycznym
[hasła pokrewne: centralny rejestr lekarzy, dicortineff do ucha, infoeltech ]

0 myśli nt. „Wpływ oktreotydu na ruchliwość jelit i przerost bakterii w sklerodermii ad 7

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: gabinet psychologiczny[…]