Dodatkowe niepewności zostały wprowadzone przez korzystne wyniki badań kontrolowanych przeprowadzonych w eksperymentalnym modelu niewydolności serca u szczurów, które wykazały, że inhibitor milestinofosforylowy osłabia progresję powiększenia komory po ostrym uszkodzeniu mięśnia sercowego22 i przedłużonym przeżyciu.23 Te badania eksperymentalne z milrinonem były szczególnie zachęcające, ponieważ podobne wyniki zaobserwowano w tym samym modelu, gdy zwierzętom podano kaptopril i enalapryl, 23 24 25, a wyniki te poprawnie przewidywały późniejszą demonstrację korzystnego działania dwóch inhibitorów konwertujących enzymy u pacjentów. 26, 27 Aby wyjaśnić niezgodne wyniki badań eksperymentalnych i klinicznych z milrinonem, przeprowadziliśmy prospektywną randomizowaną ocenę przeżycia milrinonu (PROMISE). Głównym celem tego badania było określenie wpływu milrinonu na śmiertelność pacjentów z ciężką przewlekłą niewydolnością serca, którzy pomimo konwencjonalnej terapii zachowali objawy.
Metody
Badanie zostało przeprowadzone pod auspicjami Komitetu Śledczego (który zaprojektował badanie), Centrum Koordynacji Klinicznej (które podejmowało bieżące decyzje polityczne), Centrum Biostatystycznego (które analizowało dane) oraz Dane i Bezpieczeństwo Rada Monitorująca (składająca się z nieuczestniczących lekarzy, którzy dokonali przeglądu niezaślepionych wyników badania co cztery do sześciu miesięcy). Uczestniczący badacze nie mieli wiedzy o wynikach analizy pośredniej. Wszystkie cztery grupy funkcjonowały niezależnie od sponsora badania (Sterling Research Group).
Projekt badania
Pacjenci z przewlekłą niewydolnością serca, których objawy pozostawały ciężkie pomimo konwencjonalnej terapii, zostali włączeni do 119 ośrodków w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Niewydolność serca definiowano jako obecność duszności lub zmęczenia w spoczynku lub wysiłku w związku z frakcją wyrzutową lewej komory .35%, jak oceniono przez wentrykulografię radionuklidów. Wszyscy pacjenci mieli objawy czynnościowej III lub IV klasy New York Heart Association przez co najmniej trzy miesiące (w tym objawy w spoczynku w ciągu dwóch tygodni) i byli poddawani leczeniu digoksyną, diuretykami i inhibitorem enzymu konwertującego przez co najmniej cztery tygodnie . Leczenie azotanami, hydralazyną, prazosyną i innymi lekami rozszerzającymi naczynia krwionośne było dozwolone, ale (w przeciwieństwie do stosowania inhibitorów konwertujących enzymy) nie było wymagane. Pacjenci zostali wykluczeni z udziału w badaniu, jeśli mieli niewydolność serca z powodu obturacyjnej choroby zastawek, aktywnego zapalenia mięśnia sercowego, kardiomiopatii przerostowej lub amyloidowej, nieskorygowanej choroby tarczycy lub nieprawidłowego sztucznego zastawienia serca. Pacjenci byli również wykluczeni, jeśli mieli jakąkolwiek z następujących: historię poważnej objawowej komorowej arytmii; ciężka, częsta lub ograniczająca wysiłek dławica piersiowa; zawał mięśnia sercowego w ciągu ostatnich trzech miesięcy; ciężka pierwotna choroba płuc, nerek lub wątroby; skurczowe ciśnienie krwi poniżej 85 mm Hg; lub stężenie potasu w surowicy poniżej 3,5 mmol na litr. Ponadto, pacjenci, którzy wymagali leczenia blokerami beta-adrenergicznymi, blokerami kanałów wapniowych, dizopyramidem, flekainidem, encainidem, lewodopą, dopaminą lub dobutaminą, nie mogli wejść do badania.
Przed randomizacją oceniano stan kliniczny każdego pacjenta; zarejestrowano objawy życiowe; określono wielkość i funkcję serca (odpowiednio przez radiografię klatki piersiowej i ventrykulografię radionuklidów); zaburzenia rytmu serca oceniano ilościowo (podczas 24 godzinnego zapisu ambulatoryjnego); i pobrano krew do pomiaru elektrolitów w surowicy i digoksyny w surowicy oraz oceny czynności nerek
[podobne: centralny rejestr lekarzy, atropina krople, mmlubartow ]

0 myśli nt. „Wpływ doustnego milrinonu na śmiertelność w ciężkim przewlekłym niewydolności serca ad