Po rozważeniu wszystkich działań niepożądanych (bez względu na to, czy spowodowały one przerwanie leczenia podwójnie zaślepionym), zdarzenia niepożądane występowały istotnie częściej u pacjentów otrzymujących milrinon niż u osób otrzymujących placebo (p = 0,006). Wybrane działania niepożądane wymieniono w Tabeli 4. Następujące reakcje były znacznie częstsze w grupie otrzymującej milrinon: ból głowy (P = 0,005), biegunka (P = 0,007), niewyraźne widzenie (P = 0,001), niedociśnienie (P = 0,006), kołatanie serca (p = 0,017) i omdlenie (p = 0,002). Dyskusja
Nasze wyniki wskazują, że długotrwałe leczenie doustnym milrinonem ma szkodliwy wpływ na przeżycie pacjentów z ciężką przewlekłą niewydolnością serca. Leczenie milrynonem wiązało się z 28-procentowym wzrostem umieralności z powodu wszystkich przyczyn i 34% wzrostem śmiertelności z przyczyn sercowo-naczyniowych u pacjentów z zaawansowaną dysfunkcją lewej komory, której objawy pozostały poważne pomimo konwencjonalnej terapii. Milrinon niekorzystnie wpłynął na przeżycie we wszystkich podgrupach pacjentów; żadna podgrupa nie miała istotnego korzystnego wpływu leczenia na przeżycie. Ponadto milrinon nie poprawił zdolności funkcjonalnej ani nie zmniejszył ryzyka pogorszenia niewydolności serca. Zamiast tego, długotrwałe leczenie lekiem wiązało się ze zwiększoną częstością hospitalizacji i zwiększonym ryzykiem wystąpienia poważnych niepożądanych reakcji sercowo-naczyniowych. Te niekorzystne efekty doustnej terapii milrinonem sprawiły, że Rada Monitorująca Dane i Bezpieczeństwo zaleciła sponsorowi, aby badanie zostało zatrzymane przed planowanym zakończeniem.
Wyniki obecnego badania są zgodne z wynikami wcześniejszych badań klinicznych z zastosowaniem cyklicznych środków wzmacniających AMP u pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca. Dwa wcześniej kontrolowane placebo badania agonistów receptorów beta-adrenergicznych (dożylny dobutamina32 i doustny xamoterol7) oraz trzy poprzednie badania kontrolowane placebo inhibitorami fosfodiesterazy (milrinon, 9 enoksymon, 10 i imazodan 11) wykazały, że leczenie tymi lekami wiązało się ze zwiększeniem śmiertelność. Interpretacja tych badań była jednak skomplikowana ze względu na fakt, że liczba zdarzeń śmiertelnych była mała, 7, 9 10 11 dwie grupy lecznicze były niezrównoważone przed randomizacją, zachęcono do 9 wycofania badanego leku, 9, 10 pacjentów było dopuszczonych przechodzenie pomiędzy jedną grupą leczenia a drugą, 11, 32, a badane leki wywierały wpływ na krążenie (oprócz zwiększania kurczliwości serca), co mogło prowadzić do niekorzystnego wyniku.7 Wszystkie te niedociągnięcia zostały pominięte przy projektowaniu niniejszego badania, jednak wnioski były podobne: leczenie milrinonem zwiększało ryzyko zgonu.
To niekorzystne doświadczenie kliniczne wyraźnie kontrastuje z wynikami badań eksperymentalnych na zwierzętach, które wykazały, że milrinon poprawia sprawność serca i przeżycie.22, 23 W modelu niewydolności serca u szczurów, milrinon osłabiał wielkość powiększenia komory22 i zmniejszał ryzyko zgonu23. w stopniu zbliżonym do uzyskanego przy zastosowaniu inhibitorów konwertujących enzym. 24 24 25 Jednakże badania nad działaniem milrinonu u szczurów mogą nie dokładnie przewidywać działania leku u pacjentów, ponieważ milrinon nie hamuje fosfodiesterazy, nie podwyższa poziomu cyklicznego AMP, lub wywierają dodatni efekt inotropowy w sercach szczurów.33 Lek działa tylko jako środek rozszerzający naczynia krwionośne u tych zwierząt, a zatem może przedłużyć życie, tak jak inne leki rozszerzające naczynia. 20, 23, 34. W przeciwieństwie do tego, wraz z działaniami rozszerzającymi naczynia krwionośne, milrinon hamuje fosfodiesterazę, podnieść poziom cyklicznego AMP i wywierać pozytywny efekt inotropowy w sercach pacjentów.2, 35 Te obserwacje sugerują, że effe Cts milrinonu na poziomach mięśnia sercowego cyklicznego AMP mogą być odpowiedzialne za niekorzystny wpływ leku na przeżycie pacjentów z niewydolnością serca.
Dokładny mechanizm, dzięki któremu długotrwałe leczenie milrinonem zwiększa śmiertelność u pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca, pozostaje nieznany
[hasła pokrewne: melisa cieśla, grudnik kraków, skalnity ]

0 myśli nt. „Wpływ doustnego milrinonu na śmiertelność w ciężkim przewlekłym niewydolności serca ad 6