Milrinon wywierał niekorzystny wpływ na wszystkie te podgrupy; nie stwierdzono istotnego korzystnego wpływu leczenia na przeżycie w żadnej podgrupie (tabela 2). Warto zauważyć, że milrinon istotnie zwiększał śmiertelność w trzech szczególnych podgrupach pacjentów: z objawami klasy IV, z niskim stężeniem sodu w surowicy i ze znacznie zwiększonym stosunkiem sercowo-sercowym. Rycina 2. Rycina 2. Analiza Kaplana-Meiera pokazująca skumulowany wskaźnik przeżycia u pacjentów z niewydolnością serca IV klasy, według grupy leczenia. Śmiertelność była o 53% wyższa w grupie otrzymującej milrinon (P = 0,006).
Pacjenci z niewydolnością serca klasy IV w badaniu New York Heart Association (najbardziej nasilone objawy) są szczególnie zainteresowani, ponieważ ta podgrupa reprezentuje pacjentów, którzy najprawdopodobniej otrzymają nowy lek na niewydolność serca. Krzywe łącznego przeżycia dla tej podgrupy przedstawiono na rycinie 2. Zgodnie z testem log-rank, leczenie milrynonem wiązało się z 53-procentowym wzrostem śmiertelności w tej podgrupie (95-procentowy przedział ufności, 13 do 107%, P = 0,006) . Jednak wielkość wpływu milrinonu na pacjentów z objawami klasy IV nie różniła się znacząco od tej u pacjentów z objawami klasy III (p = 0,10). Ogólnie działanie milrinonu w podgrupach zdefiniowanych przez obecność którejkolwiek z 10 współzmiennych w linii podstawowej (tabela 2) było podobne do działania leku w podgrupach określonych przez brak tych cech linii podstawowej.
Zdolność funkcjonalna
Gdy wszyscy pacjenci byli rozważani razem, nie było dowodów na korzystny wpływ milrinonu na objawy lub zdolności funkcjonalne. Dwie grupy terapeutyczne nie różniły się pod względem liczby pacjentów, u których nastąpiła poprawa w zakresie klasy funkcjonalnej po dwóch miesiącach leczenia (34 procent otrzymywało milrinon vs. 31 procent otrzymujących placebo), a liczba osób, u których pogorszenie niewydolności serca było niepożądanym działaniem (30 procent vs. 29 procent), liczba osób, które zgłosiły pogorszenie czynności podczas badania (5 procent w porównaniu z 6 procentami) lub liczba, która wymagała dodatku środków rozszerzających naczynia w przypadku pogorszenia niewydolności serca (5 procent w porównaniu z 6 procent). Pacjenci w grupie otrzymującej milrinon byli hospitalizowani częściej niż pacjenci z grupy placebo (44 procent vs. 39 procent, p = 0,041); większość hospitalizacji dotyczyła zdarzeń sercowo-naczyniowych.
Działania niepożądane
Rysunek 3. Rycina 3. Analiza Kaplana-Meiera wykazująca skumulowany wskaźnik wycofania z terapii podwójnie ślepej, zgodnie z grupą leczenia. Wypłaty miały miejsce wcześniej i częściej w grupie Milrinone (P = 0,041).
Tabela 3. Tabela 3. Powody stałego odstawiania leków do badań. Tabela 4. Tabela 4. Częstość występowania wybranych reakcji niepożądanych w grupach leczonych. Pacjenci w grupie otrzymującej milrinon byli trwale wycofywani z leczenia z podwójnie ślepą próbą częściej i wcześniej niż w grupie placebo (p = 0,041) (ryc. 3). Badany lek przerwano u 71 pacjentów (12,7 procent) leczonych milrinonem, ale tylko u 46 pacjentów (8,7 procent) przyjmujących placebo. Przyczyny przerwania leczenia przedstawiono w Tabeli 3. Różnica między dwiema grupami leczenia w zakresie częstości odstawienia była w dużej mierze związana z większą częstością działań niepożądanych u pacjentów leczonych milrinonem.
[patrz też: atropina krople, infoeltech, asubtela cena ]

0 myśli nt. „Wpływ doustnego milrinonu na śmiertelność w ciężkim przewlekłym niewydolności serca ad 5

1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: pogotowie dentystyczne Gliwice[…]