Wdychanie cyklosporyny w transplantacji płuc

Raport Iacono i jego współpracowników (wydanie z 12 stycznia) na temat wpływu cyklosporyny wziewnej u biorców przeszczepu płuca rodzi ważne pytania, które wymagają dalszego wyjaśnienia. Chociaż autorzy stwierdzili, że wdychanie cyklosporyny zmniejszało dwu- i trzyletnie rozpowszechnienie zespołu zarostowego zapalenia oskrzelików, w porównaniu z placebo, to jest bardzo zaskakujące, że we współczesnej epoce przeszczepiania płuc można stwierdzić tak dużą częstość występowania tego zespołu: około 70 i 65 procent odpowiednio po dwóch i trzech latach w grupie leczonej, na podstawie spirometrii, odpowiednio w porównaniu z 50 i 30 procentami w grupie placebo.1 W ostatnim raporcie rejestru Międzynarodowego Towarzystwa na Rzecz Serca i Transplantacja płuc (ISHLT), 2 średnie przeżycie dwu- i trzyletnie wolne od zarostowego zapalenia oskrzelików wynosiło odpowiednio 80 i 71 procent, co jest podobne do naszego własnego doświadczenia.3 Ta bardzo wysoka częstość występowania (szczególnie w grupie placebo) może być jedno z możliwych wyjaśnień korzystnego działania wziewnej cyklosporyny w badaniu Iacono i wsp., a zatem badanie to z pewnością wymaga weryfikacji u pacjentów z normalną częstością jego zespół.
Geert M. Verleden, Ph.D.
Lieven J. Dupont, Ph.D.
Szpital uniwersytecki Gasthuisberg, 3120 Leuven, Belgia
geert. [email protected] kuleuven.ac.be
3 Referencje1. Iacono AT, Johson BA, Grgurich WF, i in. Randomizowane badanie wziewnej cyklosporyny u biorców przeszczepu płuc. N Engl J Med 2006; 354: 141-150
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Trulock EP, Edwards LB, Taylor DO, Boucek MM, Keck BM, Hertz MI. Rejestr Międzynarodowego Towarzystwa Transplantacji Serca i Płuc: dwudzieste drugie oficjalne sprawozdanie z przeszczepu płuca i serca płucnego w 2005 r. – 2005. Przeszczep serca jamy serca 2005; 24: 956-967
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Verleden GM, Egan J, Israel-Biet D, i in. Przewlekłe odrzucenie przeszczepu allogenicznego płuc: rozpowszechnienie, patologia, czynniki ryzyka i patofizjologia. Eur Respir Monogr 2004; 29: 1-16
CrossrefGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Złe przeżycie w transplantacji płuc wynika ze stosunkowo stałej częstości występowania zarostowych zapalenia oskrzelików.1,2 Różnice metodologiczne między naszym badaniem a rejestrem ISHLT mogą wyjaśniać rozbieżności w częstości występowania zarostowych zapalenia oskrzelików. Zgłaszamy przypadek przeżycia bez zarostowej zapalenia oskrzelików (z zapaleniem oskrzelików i zgonem z powodu zapalenia oskrzeli jako punktami końcowymi), podczas gdy ISHLT zgłosił wolną od zarostowego zapalenia oskrzelików (z ocenzurowaną śmiercią), co skutkowało większą częstością występowania zespołu zarostowego zapalenia oskrzelików w naszej populacji. W naszych badaniach szybkość uwalniania się od zarostowych zapalenia oskrzelików (z ocenzurowaną śmiercią) w trzy lata po transplantacji płuc wynosiła 71 procent w grupie otrzymującej cyklosporynę i 46 procent w grupie placebo. Częstość występowania zarostowych zapalenia oskrzelików w grupie placebo jest podobna do tej opisanej przez Verledena i wsp., Jak również w doniesieniach głównych ośrodków transplantacyjnych w Stanach Zjednoczonych. 3.4 Ponadto, status pacjentów w odniesieniu do zarostowych zapalenia oskrzelików u jednego pacjenta. rok był znany z 6407 z ponad 13.007 pacjentów włączonych do badania ISHLT, podczas gdy w naszym badaniu obserwowano 100% obserwacji Ponieważ znaczna część osób w rejestrze ISHLT, dla których dane dotyczące obserwacji nie były dostępne, mogły występować zarostowe zapalenia oskrzelików, taka możliwość mogłaby wyjaśniać niepożądane zmniejszenie częstości zarostowych zapalenia oskrzelików.
Aldo T. Iacono, MD
University of Maryland School of Medicine, Baltimore, MD 21201-1192
[email protected] umaryland.edu
Bruce A. Johnson, MD
Timothy E. Corcoran, Ph.D.
University of Pittsburgh Medical Center, Pittsburgh, PA 15213-2582
4 Referencje1. Trulock EP, Edwards LB, Taylor DO, et al. Rejestr Międzynarodowego Towarzystwa Transplantacji Serca i Płuc: dwudziesty oficjalny protokół transplantacji płuc i serca w płucach – 2003 r. Przeszczep płuca w sercu J 2003, 22: 625-635
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. DeCamp MM Jr. Inhalowana cyklosporyna – powiew świeżego powietrza. N Engl J Med 2006; 354: 191-193