Metoda pośrednia kohortowa zakłada, że odsetek szczepień wśród pacjentów zakażonych serotypami niereprezentowanymi w szczepionce jest zbliżony do odsetka osób niezakażonych w populacji.8 Stosowano regresję logistyczną w celu dostosowania tych szacunków dla potencjalnych czynników zakłócających. W pośredniej analizie kohortowej uwzględniliśmy pacjentów, którzy byli zakażeni serotypami reprezentowanymi zarówno w 14-walentnej jak i 23-walentnej szczepionce, a pacjenci zakażeni serotypami nie reprezentowanymi w żadnej z tych szczepionek. Stu dwudziestu dwóch pacjentów, którzy zostali zakażeni serotypami reprezentowanymi w 23-walentnej szczepionce, ale nie w 14-walentnej szczepionce, zostało wykluczonych z tej analizy. Takie podejście przyjęto, ponieważ pierwotnej metody nie można dostosować do uwzględnienia zmiany, która nastąpiła, gdy 23-walentna szczepionka zastąpiła 14-walentną szczepionkę. Wielu pacjentów zakażonych serotypem reprezentowanym tylko w 23-walentnej szczepionce (np. Serotypie 22F) zostało zaszczepione jedynie 14-walentną szczepionką. Pacjentów tych nie można było zaklasyfikować jako niezaszczepionych, ale zaklasyfikowanie ich jako szczepionych i zakażonych serotypem nieprzedstawionym w szczepionce spowodowałoby tendencję do odchylenia wyników w kierunku wyższej oceny skuteczności szczepionki. Najbardziej konserwatywna strategia polegała zatem po prostu na wykluczeniu wszystkich pacjentów zakażonych serotypami reprezentowanymi w 23-walentnej szczepionce, a nie w 14-walentnej szczepionce.
Wyniki
Spośród 1351 epizodów inwazyjnej infekcji pneumokokowej, które zidentyfikowano, 1054 wystąpiło u pacjentów zapisanych jako pacjenci z przypadkami. Z pozostałych 297 epizodów wykluczono 46 pacjentów, ponieważ informacje kliniczne na temat pacjentów nie były dostępne z dokumentacji medycznej (lekarz zmarł, nie można było zlokalizować, przeszedł na emeryturę lub odmówił współpracy), 4 zostały wykluczone, ponieważ organizm infekcyjny zmarł przed może być serotypowany, 5 zostało wykluczonych, ponieważ nie można było znaleźć odpowiedniej kontroli, a 212 nie kwalifikowało się, ponieważ pacjenci mieli mniej niż 55 lat i nie mieli współistniejącego stanu, który stanowił wskazanie dla szczepionki pneumokokowej. Pozostałe 30 epizodów dotyczyło pacjentów, którzy mieli wcześniejszy epizod inwazyjnego zakażenia pneumokokolem w okresie badania (zdefiniowanym jako początek lutego 1978, kiedy szczepionka stała się dostępna) i byli już zapisani jako pacjenci z przypadkami. Spośród 1054 pacjentów, którzy zostali zapisani jako pacjenci, 852 (81 procent) miało zapalenie płuc, 89 (8 procent) miało bakteremię bez zidentyfikowanego źródła, 43 (4 procent) miało zapalenie płuc i zapalenie opon mózgowych, 38 (4 procent) miało zapalenie opon mózgowych, i 32 (3 procent) miało inne ogniskowe infekcje (np. Zapalenie stawów lub zapalenie otrzewnej). S. pneumoniae wyizolowano z samej krwi 967 pacjentów (92 procent), zarówno z krwi i płynu mózgowo-rdzeniowego w 67 (6 procent), z samego płynu mózgowo-rdzeniowego w 5 (0,5 procent), jak i z innych miejsca (np. płyn opłucnowy lub otrzewnowy) w 15 (1 procent).
Tabela 1. Tabela 1. Serotypy pneumokoków najczęściej odpowiedzialnych za infekcje u 1054 pacjentów. Serotypy najczęściej odpowiedzialne za zakażenie w przypadku pacjentów przedstawiono w Tabeli 1
[przypisy: składowski twitter, grudnik kraków, skalnity ]

0 myśli nt. „Skuteczność ochronna szczepionki polisacharydowej wielowartościowej pneumokokowej ad 5

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: chirurgia ręki warszawa[…]