Podręcznik zaburzenia dwubiegunowego: diagnoza i podejścia terapeutyczne

Choroba afektywna dwubiegunowa, często nierozpoznana lub źle zdiagnozowana choroba, jest przedmiotem intensywnych badań w psychiatrii i neuronaukach. Ta książka jest w odpowiednim czasie syntezą rosnącego funduszu wiedzy o fenomenologii, neurobiologii i leczeniu tej wielopłaszczyznowej choroby neuropsychiatrycznej. Książka powstaje w wyniku współpracy między europejskimi i amerykańskimi naukowcami (60 procent pierwszych autorów z 27 rozdziałów to Europejczycy). Wiele rozdziałów jest bardzo dobrze napisanych i zapewnia, że 41% z 2259 odniesień opublikowano w latach 2000-2005. Podręcznik zaburzeń afektywnych dwubiegunowych zajmuje się tematami, których nie ma w wielu innych książkach na temat tej choroby, takich jak diagnoza i leczenie zaburzeń afektywnych dwubiegunowych u dzieci oraz w populacjach geriatrycznych, kontinuum między zaburzeniem dwubiegunowym a schizofrenią, pojęcie spektrum dwubiegunowego, i pojawiające się algorytmy leczenia. Dyskusja na temat zarządzania różnymi fazami bipolarnymi i współistniejącymi chorobami opiera się głównie na dowodach. Jednak nie ma wystarczającego nacisku na rażący brak użytecznych leków na fazę depresyjną choroby, pomimo wielu opcji fazy maniakalnej. Potrzeba ta została podkreślona w niedawnym badaniu przeprowadzonym wspólnie przez National Institute of Mental Health wykazującym, że 75 procent symptomatycznych dni w życiu pacjenta z zaburzeniem dwubiegunowym spędza się w nastroju depresyjnym.
Redundancja tematów w rozdziałach może być postrzegana jako innowacyjna technika dostarczania czytelnikom różnych perspektyw dotyczących danego zagadnienia, ale mogła być przesadzona. Czy naprawdę konieczne jest posiadanie ośmiu zachodzących na siebie rozdziałów dotyczących farmakoterapii. Oprócz tego sporu mam jeszcze dwie inne uwagi. Po pierwsze, kilka rozdziałów dobrze ilustrują tabele i ryciny; połowa nie ma jednego stołu, a 70 procent nie ma liczb. Po drugie, niektóre ważne tematy nie zostały w wystarczającym stopniu uwzględnione, w tym samobójstwo, neuroobrazowanie i współistniejące choroby medyczne.
Henry A. Nasrallah, MD
University of Cincinnati College of Medicine, Cincinnati, OH 45267
henry. [email protected] edu
[przypisy: do dermatologa potrzebne skierowanie, kreatynina badanie krwi cena, centralny rejestr lekarzy ]