Podręcznik Chorób Cerebrovascular

Udar jest teraz gorący. Nawet lekarze, którzy nie specjalizują się w neurologii naczyniowej – subspecjalności, która niedawno zyskała formalne uznanie – zdają sobie sprawę, że po dziesięcioleciach, w których medycyna ma bardzo mało do zaoferowania, postęp terapeutyczny w przypadku pacjentów z udarem osiąga teraz szybkie tempo. Zmiany te są zbieżne z nowym mechanizmem wyznaczania szpitali na centra leczenia pierwotnego, opracowane przez Wspólną Komisję ds. Akredytacji Organizacji Ochrony Zdrowia. Rezultatem jest wzrost popytu na dyrektorów ośrodków leczenia udarowego, neurochirurgów, interwencyjnych neuroradiologów, neurochirurgów wewnątrznaczyniowych, neurointensywistów i klinicznych specjalistów pielęgniarskich w celu obsługi tych programów. Centralne dla tych ośrodków leczenia udaru jest ustanowienie mechanizmów utrzymujących ciągłą edukację medyczną. Jest wiele do nadrobienia. Tak więc ten główny podręcznik koncentrujący się na chorobach mózgowo-naczyniowych jest na czasie. Druga edycja Handbook of Cerebrovascular Diseases jest poprawioną i rozszerzoną wersją pierwszego wydania, opublikowanego w 1994 roku. Jest to standardowa książka wielorakie, ale lista autorów czyta się jak ktoś, kto jest specjalistą od naczyń mózgowych. Na 862 stronach, jest to nieco mniej niż połowa rozmiaru encyklopedycznego mega-podręcznika Stroke: Pathophysiology, Diagnosis and Management, wydanie czwarte (Philadelphia: Churchill Livingstone, 2004), zredagowane przez mojego kolegę JP Mohra, i jako takie, służy jako bardziej zwięzłe i ukierunkowane odniesienie. Chociaż może on nie obejmować wszystkich aspektów choroby naczyń mózgowych z tak dużą szczegółowością, jest podobnie autorytatywny.
34 rozdziały książki są podzielone na pięć sekcji, poświęconych cechom klinicznym i diagnostyce, leczeniu chorób naczyń mózgowych (w tym rehabilitacji), chorobie niedokrwiennej, chorobom krwotocznym i specjalnym tematom. W przeważającej części redaktor wykonał dobrą robotę tworzenia spójnej książki o spójnym głosie, który kładzie nacisk na praktykę opartą na dowodach. (Nie mogłem znaleźć ani jednego przykładu w naszym centrum lub w naszym doświadczeniu ). Szczególnie przydatne są rozdziały poświęcone anatomii naczyniowej mózgu, organizacji zespołu udarowego, przejściowym atakom niedokrwiennym, działaniu przeciwzakrzepowemu i trombolitycznemu terapii, stentowania wewnątrzczaszkowego oraz chirurgicznego leczenia tętniaków wewnątrzczaszkowych i malformacji tętniczo-żylnych. Sekcja poświęcona specjalnym tematom zawiera istotne klinicznie rozdziały dotyczące takich tematów, jak zapalenie naczyń ośrodkowego układu nerwowego; zawał rdzenia kręgowego; stany nadkrzepliwości; i udar spowodowany ciążą, migreną lub zabiegami kardiologicznymi.
Jedno rażące zaniedbanie to rozdział poświęcony krytycznej opiece nad udarem mózgu (ujawnienie: jestem neurointensywistą). Codzienne ostre leczenie pacjentów z najcięższymi udarami zwykle odbywa się na oddziale intensywnej opieki medycznej (OIOM) lub w oddziale obniżającym ciśnienie. Podstawowe kwestie związane z zarządzaniem OIOM są w pewnym stopniu uwzględnione w rozdziale poświęconym powikłaniom wynikającym z ostrego udaru niedokrwiennego, ale dyskusje są czasami niekompletne. Na przykład sekcja dotycząca niewydolności oddechowej i wentylacji mechanicznej jest tylko o połowę mniejsza od sekcji poświęconej nietrzymaniu moczu i kału.
Kilka uwag wydaje się być nie na miejscu, takich jak stwierdzenie, że angioplastyka śródnabłonkowa w objawowym skurczu naczyń krwionośnych po krwawieniu podpajęczynówkowym należy obecnie traktować jako procedurę ściśle eksperymentalną. Dobrze jest spierać się z jakością dowodów, ale wydaje się przydatne, przynajmniej w celu uznania, że ta procedura jest obecnie stosowana jako standardowa metoda leczenia na całym świecie W przeważającej części książka jest jednak aktualna, dokładnie opisana i dobrze wyważona w odniesieniu do najczęstszych i kontrowersyjnych tematów dotyczących leczenia udaru, takich jak stentowanie tętnic szyjnych, leczenie przeciwzakrzepowe, tetrowa z udziałem dotętniczym i hemikrektomia – zagadnienia, które najczęściej nam w pierwszej kolejności skonsultować się z autorytatywną książką.
Handbook of Cerebrovascular Diseases byłby miłym dodatkiem do biblioteki każdego neurologa, neurochirurga, radiologa, intensywisty, lekarza medycyny ratunkowej, pielęgniarki lub innego pracownika służby zdrowia, który regularnie zajmuje się pacjentami z udarem lub uczestniczy jako członek udaru mózgu. Centrum. W czasach, gdy wszyscy mają dostęp do PubMed, główną zaletą podręczników takich jak ta jest bezpośrednie zapoznanie się z opiniami ekspertów na temat tego, jak podchodzą do określonego problemu i dlaczego.
Stephan A. Mayer, MD
Columbia University, New York, NY 10032
[email protected] edu
[więcej w: leczenie w czechach, choroba pląsawica huntingtona, dermatolog od włosów warszawa ]
[więcej w: przeglądarka skierowan, kurniki jasienica, kasia popowska wikipedia ]

0 myśli nt. „Podręcznik Chorób Cerebrovascular

1. Mój mąż prawie pięć lat temu miał udar niedokrwienny połowiczny prawostronny.