Łącznie 268 pacjentów (9,7 procent) w grupie leczonej aktywnie było hospitalizowanych z powodu niestabilnej dławicy piersiowej, w porównaniu z 219 (7,9 procent) w grupie placebo (względne ryzyko, 1,24, 95 procent przedziału ufności, 1,04 do 1,49; P = 0,02). Nie było istotnych różnic między grupami leczonymi w hospitalizacji z powodu niewydolności serca i rewaskularyzacji. Nie zaobserwowano znaczących różnic w rakach incydentów i zgonach spowodowanych rakiem. Nie było również istotnych różnic w częstości przemijającego ataku niedokrwiennego, żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej lub złamania.
Analiza podgrup
Ryc. 3. Ryc. 3. Wpływ kwasu foliowego i witaminy B6 i B12 na pierwotny wynik w podgrupach wstępnie zdefiniowanych i eksploracyjnych. Nie stwierdzono korzystnego efektu leczenia w żadnej z ocenianych podgrup. Wielkość każdego symbolu jest proporcjonalna do liczby pacjentów w każdej podgrupie. Aby przeliczyć wartości dla homocysteiny na miligramy na litr, podziel przez 7.396. Aby przeliczyć wartość dla kreatyniny na mikromole na litr, pomnóż przez 88,4. Aby przeliczyć wartość dla cholesterolu na milimole na litr, pomnóż przez 0,02586.
Nie stwierdzono istotnych korzyści terapeutycznych w odniesieniu do pierwotnego wyniku w żadnej z ocenianych podgrup lub badanych podgrup (ryc. 3). Szczególnie interesujący był efekt leczenia u pacjentów z wysokim poziomem wyjściowym homocysteiny. W pierwszej trzeciej wyjściowego rozkładu homocysteiny (homocysteina . 12,7 .mol na litr [1,7 mg na litr]), 23,9 procent pacjentów w grupie leczonej aktywnie i 24,0 procent pacjentów w grupie placebo miało pierwotny wynik zdarzenie. Pierwotne wskaźniki zdarzeń również nie różniły się istotnie pomiędzy grupami leczenia wśród pacjentów w górnej piątej początkowego rozkładu homocysteiny (. 19,7 .mol na litr [2,7 mg na litr]).
Badaliśmy wpływ leczenia na udar. Większość udarów (185 lub 71,7 procent) było niedokrwiennych, 19 (7,4 procent) było krwotocznych, 48 (18,6 procent) sklasyfikowano jako niepewnych typów, a 6 (2,3 procent) sklasyfikowano jako występujące po operacji lub inwazyjnej interwencji sercowo-naczyniowej. Udar niedokrwienny wystąpił u 81 pacjentów (2,9 procent) w grupie leczonej aktywnie i 104 (3,8 procent) w grupie placebo (względne ryzyko, 0,78, 95 procent przedziału ufności, 0,58 do 1,04, P = 0,10). Nie stwierdzono istotnych różnic w odsetku udarów krwotocznych. Mniejsza liczba pacjentów w grupie leczonej aktywnie niż w grupie placebo miała niekrytyczny udar mózgu (84 vs. 117, ryzyko względne, 0,72, przedział ufności 95%, 0,54 do 0,95, P = 0,02). Częstość występowania śmiertelnego udaru była niska i nie różniła się znacząco między grupami leczonymi. Pozorny wpływ leczenia na udar nie różnił się istotnie między regionami z obowiązkowym umiejscowieniem kwasu foliowego w żywności i regionami bez obowiązkowej fortyfikacji folianów oraz pomiędzy pacjentami z wyższymi stężeniami w porównaniu z niższymi wyjściowymi poziomami całkowitej homocysteiny (górna względem środkowej lub dolnej trzeciej wyjściowej homocysteiny). dystrybucja).
Wyjściowy poziom homocysteiny (jako miara ciągła) był predykatorem zdarzeń sercowo-naczyniowych w analizach skorygowanych o wiek, płeć i przydział leczenia
[więcej w: kapoplastyka stawu biodrowego cena, przeglądarka skierowań na leczenie sanatoryjne, kwas moczowy badanie cena ]
[więcej w: enea poznań polna, ovovita, mmlubartow ]

0 myśli nt. „Obniżenie poziomu homocysteiny za pomocą kwasu foliowego i witamin z grupy B w chorobie naczyniowej ad 6