Średni całkowity poziom homocysteiny nie zmienił się istotnie w grupie leczonej samą witaminą B6. Leczenie kwasem foliowym i witaminą B12 doprowadziło do znacznego wzrostu o 5 do 6 przypadków średniego poziomu folianów w osoczu i wzrostu poziomu witaminy B12 w osoczu o około 60 procent. Kliniczne punkty końcowe
Tabela 3. Tabela 3. Wyniki kliniczne i wskaźniki częstości. Rysunek 1. Rysunek 1. Kaplan-Meier Szacunki prawdopodobieństwa osiągnięcia pierwotnego punktu końcowego podczas obserwacji. Pierwszorzędowym punktem końcowym był zespól śmiertelnego i niezakończonego zgonem zawału mięśnia sercowego, śmiertelnego i niekrytycznego udaru mózgu oraz nagłej śmierci przypisywanej chorobie wieńcowej serca.
Tabela 3 pokazuje liczbę podstawowych i drugorzędowych punktów końcowych oraz częstości zdarzeń w grupach leczenia i wskaźniki szybkości. Leczenie kwasem foliowym w połączeniu z witaminą B12 – z witaminą B6 lub bez niej – nie zmniejszyło istotnie ryzyka pierwotnego punktu końcowego w porównaniu z placebo. Oba schematy leczenia wiązały się z nieistotnym wzrostem ryzyka, głównie za sprawą częstości zdarzeń, która była o 22% większa w grupie leczenia skojarzonego niż w grupie placebo (P = 0,05). Figura pokazuje krzywe Kaplana-Meiera dla częstości zdarzeń dla pierwotnego punktu końcowego w grupach leczenia. Skumulowany współczynnik ryzyka dla grupy leczenia skojarzonego w porównaniu z pozostałymi trzema grupami wynosił 1,20 (przedział ufności 95%, 1,02 do 1,41, P = 0,03). Dostosowanie do stosowania warfaryny na początku badania (które różniło się między czterema grupami, jak pokazano w Tabeli 1) nie zmieniło znacząco wskaźników częstości.
Na ryzyko wtórnych punktów końcowych nie miało istotnego wpływu leczenie kwasem foliowym i witaminą B12. Terapia witaminą B6 wiązała się z 17-procentowym wzrostem ryzyka zawału mięśnia sercowego (P = 0,05), a leczenie skojarzone wiązało się z 30-procentowym wzrostem ryzyka zawału serca niezakończonego zgonem (P = 0,05) (Tabela 3). Biorąc jednak pod uwagę, że analizy te nie zostały dostosowane do wielokrotnych porównań, te pozorne skojarzenia można łatwo wyjaśnić przypadkowo. Wystąpił statystyczny wzrost ryzyka zachorowania na raka wśród pacjentów przypisanych do kwasu foliowego, ale ta różnica nie była znacząca (Tabela 3).
Tabela 4. Tabela 4. Wskaźniki częstości dla głównego punktu końcowego w różnych podgrupach. Analizy podgrup pierwszorzędowego punktu końcowego przedstawiono w tabeli 4. Leczenie witaminami z grupy B nie wiązało się ze znaczącą korzyścią w żadnej podgrupie. Zwiększone ryzyko związane z leczeniem obserwowano u pacjentów z wyższymi wyjściowymi poziomami całkowitej homocysteiny (ponad 13 .mol na litr, w porównaniu z 13 .mol na litr lub mniej), którzy otrzymali terapię skojarzoną (P = 0,04) oraz wśród osób z zawałem mięśnia sercowego bez uniesienia odcinka ST, którzy otrzymywali kwas foliowy i witaminę B12 (P = 0,04).
Wyjściowy poziom całkowitej homocysteiny był istotnym predyktorem pierwotnego punktu końcowego (względne ryzyko związane z 3-.molową różnicą w całkowitym poziomie homocysteiny, 1,05, 95% przedziale ufności, 1,01 do 1,09; P = 0,01) po dostosowaniu do badania centrum, wiek, płeć, skurczowe ciśnienie krwi, całkowity poziom cholesterolu i palenie tytoniu
[przypisy: centralny rejestr lekarzy, piperine forte skład, badania przed oddaniem krwi ]
[więcej w: melisa cieśla, finasteryd cena, przeglądarka skierowań ]

0 myśli nt. „Obniżenie poziomu homocysteiny i zdarzenia sercowo-naczyniowe po ostrym zawale mięśnia sercowego ad 5