Intensywne leczenie cukrzycy i choroby sercowo-naczyniowe

Zespół badawczy Diabetes Control and Complications Trial / Epidemiology of Diabetes Intensive and Complications (DCCT / EDIC) (wydanie z 22 grudnia) donosi, że intensywna terapia cukrzycy zmniejszyła ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych o 42 procent bez żadnej wzmianki o zdarzeniach niepożądanych związane z taką terapią. Artykuł z grupy badawczej DCCT2 opublikowany w Journal w 1993 roku wykazał, że częstość występowania ciężkiej hipoglikemii wynosi 62 epizodów na 100 pacjento-lat w grupie intensywnej terapii, w porównaniu z 19 epizodami na 100 pacjento-lat w grupie grupa terapeutyczna. Częstość zdarzeń sercowo-naczyniowych wynosiła odpowiednio 0,80 na 100 pacjento-lat i 0,38 na 100 pacjento-lat. Zgłaszane epizody hipoglikemii nie były trywialne, ponieważ około 25 procent spowodowało śpiączkę lub drgawki i spekulowano, że jedna zakończyła się dwoma wypadkami śmiertelnymi z wypadku samochodowego. Chociaż badanie DCCT / EDIC wykazało znaczący korzystny wpływ na powikłania sercowo-naczyniowe cukrzycy, wielkość tej korzyści należy rozważyć w świetle ryzyka hipoglikemii.
Andrew J. Weissman, MD
Lenox Hill Hospital, Nowy Jork, NY 10021
[email protected] net
2 Referencje1. Zespół badawczy Diabetes Control and Complications Trial / Epidemiology of Diabetes Interventions and Complications (DCCT / EDIC). Intensywne leczenie cukrzycy i choroby sercowo-naczyniowe u chorych na cukrzycę typu I. N Engl J Med 2005; 353: 2643-2653
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Grupa badawcza kontroli cukrzycy i komplikacji. Wpływ intensywnego leczenia cukrzycy na rozwój i progresję odległych powikłań cukrzycy insulinozależnej. N Engl J Med 1993; 329: 977-986
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
W artykule wstępnym towarzyszącym badaniu DCCT / EDIC dr Cefalu szczegółowo opisuje ciągłe gromadzenie dowodów na korzyść ścisłej kontroli glikemii. Jednak żadne dowody nie przyniosą żadnych korzyści, jeśli wynikające z nich zalecenia nie mogą zostać wdrożone. Niestety, tak właśnie jest. Teraz, ponad 12 lat po opublikowaniu wstępnych wyników badania DCCT, refundacja opieki nad dziećmi z cukrzycą typu uległa pogorszeniu. Dopóki płatnicy nie zaakceptują innego sposobu na zrekompensowanie opieki świadczonej poza bezpośrednią wizytą w biurze, jedynymi dostawcami zdolnymi do zapewnienia odpowiedniej opieki będą ci, którzy otrzymają dotacje z ich dotacji lub instytucji, takich jak dostawcy w placówkach badawczych w DCCT. próba.
Peter S. Ross, MD
System szpitalny Inova, Fairfax, VA 22031
[email protected] net
Odniesienie1. Cefalu WT. Kontrola glikemii i choroby sercowo-naczyniowe – czy powinniśmy ponownie ocenić cele kliniczne. N Engl J Med 2005; 353: 2707-2709
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Dr Weissman sugeruje, że 42-procentowe zmniejszenie choroby sercowo-naczyniowej, którą obserwowaliśmy w pierwotnej grupie intensywnej terapii DCCT, w porównaniu z grupą leczoną konwencjonalnie, należy ponownie rozważyć w świetle podwyższonego ryzyka ciężkiej hipoglikemii towarzyszącej intensywnej terapii. terapia Ryzyko hipoglikemii było trzykrotnie wyższe w grupie intensywnej terapii niż w grupie leczenia konwencjonalnego (16 vs. 5 epizodów napadu lub przejściowej śpiączki na 100 pacjento-lat); mimo to intensywna terapia jest stosowana na całym świecie jako standard opieki nad cukrzycą typu od 1993 r.1. Przesłanki dla intensywnej terapii nie były oparte na zmniejszeniu chorób sercowo-naczyniowych, ale na głównym zmniejszeniu retinopatii, nefropatii i neuropatii, jak wykazano podczas średniej. Badanie DCCT trwało 6,5 roku. Oczekuje się, że zbawienne efekty intensywnej terapii dodadzą średnio od 5,6 do 7,7 lat, w których pacjenci są pozbawieni ślepoty, niewydolności nerek i amputacji, a także wydłużą żywotność o 5 lat, 2 nawet przed bardzo pożądanym dodatkowym korzystnym efektem. w sprawie chorób sercowo-naczyniowych są brane pod uwagę. W związku z tym stosunek korzyści do ryzyka intensywnej terapii stał się jeszcze bardziej korzystny.
David M. Nathan, MD
Massachusetts General Hospital, Boston, MA 02114
[email protected] org
Saul Genuth, MD
Case Western Reserve University, Cleveland, OH 44106
John Lachin, D.Sc.
George Washington University, Rockville, MD 20852
2 Referencje1. American Diabetes Association. Implikacje Trialu Diabetes Control and Complications. Diabetes Care 2003; 26: Suppl 1: S25-S27
Crossref MedlineGoogle Scholar
2. Grupa badawcza kontroli cukrzycy i komplikacji. Dożywotnie korzyści i koszty intensywnej terapii, jak praktykowane w Diabetes Control and Complications Trial. JAMA 1996; 276: 1409-1415 [Erratum, JAMA 1997; 278: 25.]
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
Odpowiedź
Odpowiedzi redaktora: W odpowiedzi na mój komentarz redakcyjny, dr Ross pisze, że żadne dowody nie przyniosą żadnych korzyści, jeśli wynikające z nich zalecenia nie mogą zostać wdrożone. W szczególności odnosi się on do zwrotu kosztów opieki nad dziećmi z cukrzycą typu 1. W artykule redakcyjnym zauważyłem, że społeczność medyczna będzie potrzebowała innego zestawu umysłu, aby utrzymać i poprawić kontrolę glikemii u osób z cukrzycą. Myślę, że dr Ross zauważył poważne ograniczenie i przeszkodę w naszym systemie medycznym, dotyczące opieki nie tylko osób z cukrzycą typu 1, ale także osób z przewlekłymi chorobami w ogóle. Zarządzanie cukrzycą typu jest bardzo pracochłonne i wymaga znacznego czasu od wielu pracowników służby zdrowia, w tym lekarzy, wychowawców i dietetyków. Niestety, dostawcy, którzy poświęcają znaczną ilość czasu na zaspokojenie wszystkich potrzeb pacjenta ze skomplikowanym zaburzeniem, nie są odpowiednio wynagradzani. Uczciwy zwrot za czas poświęcony na kształcenie i opiekę nad pacjentami ma nie tylko sens, ale także politykę, która powinna obowiązywać wiele lat temu.
William T. Cefalu, MD
Pennington Biomedical Research Center, Baton Rouge, LA 70808
Powołanie się na artykuł (1)
[hasła pokrewne: przychodnia familia, lek do kolonoskopii, reks malbork ]