Ponadto stwierdzono istotną korzyść terapeutyczną z leczenia enoksaparyną w porównaniu z niefrakcjonowaną heparyną u pacjentów poddanych przezskórnej interwencji wieńcowej w ciągu 30 dni po randomizacji (23% redukcja ryzyka względnego) lub którzy byli leczeni medycznie (16% redukcja ryzyka względnego). , P = 0,33 dla interakcji). Korzyści z leczenia enoksaparyną, oczywiste dla wielu wyników skuteczności, pojawiły się po 48 godzinach, kiedy to nastąpiło 33 procentowe zmniejszenie względnego ryzyka nieinatalnego zawału mięśnia sercowego, w porównaniu z leczeniem niefrakcjonowaną heparyną (P = 0,002) ( Tabela 2). Po 30 dniach śmiertelność wynosiła 7,5 procent w grupie niefrakcjonowanej heparyny, w porównaniu z 6,9 procent w grupie enoksaparyny (P = 0,11) (Tabela 2). Enoxaparin znacząco zmniejszył częstość występowania nawrotowego zawału mięśnia sercowego (3,0%, w porównaniu z 4,5% w grupie niefrakcjonowanej heparyny, 33% redukcję ryzyka względnego, p <0,001) (tabela 2). Epizody nawracającego niedokrwienia mięśnia sercowego prowadzące do pilnej rewaskularyzacji były znacznie zmniejszone, z 2,8 procent w niefrakcjonowanej grupie heparyny do 2,1 procent w grupie enoksaparyny (P <0,001) (Tabela 2). W porównaniu z niefrakcjonowaną heparyną, enoksaparyna znacząco zmniejszyła także częstość występowania głównego wtórnego punktu końcowego zgonu, zawału mięśnia sercowego niezakończonego zgonem lub pilnej rewaskularyzacji (11,7% w porównaniu z 14,5%, p <0,001) (tabela 2 i wykres 1B).
Punkty końcowe bezpieczeństwa
Tabela 3. Tabela 3. Wyniki bezpieczeństwa. Częstość występowania dużych krwawień TIMI (w tym krwotoku wewnątrzczaszkowego) po 30 dniach wynosiła 1,4% w grupie niefrakcjonowanej heparyny i 2,1% w grupie enoksaparyny (bezwzględny wzrost o 0,7 punktu procentowego i wzrost o 53% w stosunku do ryzyka względnego, P <0,001) ( Tabela 3). Wskaźniki krwotoku śródczaszkowego wynosiły 0,7 procent w niefrakcjonowanej grupie heparynowej i 0,8 procent w grupie enoksaparyny (P = 0,14). Odpowiednie częstości występowania niewielkich krwawień i komplikacji dużego lub małego krwawienia były o 0,8 i o 1,5 punktu procentowego wyższe w grupie otrzymującej enoksaparynę niż w grupie, której podano niefrakcjonowaną heparynę (względne ryzyko, odpowiednio 1,41 i 1,47) (Tabela 3).
Net Kliniczna korzyść
Tabela 4. Tabela 4. Net Clinical Benefit na 30 dni. Wskaźniki wszystkich trzech wcześniej określonych złożonych punktów końcowych netto-kliniczno-korzyści były istotnie niższe po 30 dniach w grupie enoksaparyny niż w grupie niefrakcjonowanej heparyny (tabela 4). Enoxaparyna miała podobny, korzystny wpływ na te punkty końcowe, które są kompozycjami skuteczności i różnymi aspektami bezpieczeństwa (niekrytyczny udar powodujący niepełnosprawność, niekrytyczne duże krwawienie i niekrytyczny krwotok śródczaszkowy). Zakres redukcji bezwzględnych częstości zdarzeń wynosił 1,8 do 2,2 punktów procentowych, co odpowiada zmniejszeniu ryzyka względnego o 14 do 18 procent (p <0,001 dla wszystkich porównań).
Dyskusja
Nasze wyniki wskazują, że strategia podawania enoksaparyny przez cały okres hospitalizacji jest lepsza niż obecna strategia podawania niefrakcjonowanej heparyny przez 48 godzin jako wspomagająca terapia antytrombiną u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST, którzy poddają się reperfuzji farmakologicznej za pomocą środka fibrynolitycznego.
[patrz też: piperine forte skład, kreatynina badanie krwi cena, medycyna kliniczna definicja ]
[patrz też: przeglądarka skierowan, kurniki jasienica, enea wałcz ]

0 myśli nt. „Eksoksaparyna w porównaniu z niefrakcjonowaną heparyną z fibrynolizą w zawale mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST ad 6