Choroba sierpowata jako przyczyna martwicy kości głowy kości udowej ad 5

Podgrupa 135 filmów stawu biodrowego u pacjentów, u których rozwinęła się martwica kości podczas badania, została sklasyfikowana przez jednego czytelnika. Niemal połowa filmów (47,4 procent) wykazała stadium II choroby, 29,6 procent wykazała III stopień, a 23,0 procent wykazało stadium IV w momencie rozpoznania martwicy kości. Zaskoczył nas duży odsetek bezobjawowych pacjentów z uwagi na fakt, że wielu pacjentów miało w późniejszym czasie rozpoznanie osteonekrozy w późniejszych stadiach. Czynniki ryzyka
Aby zidentyfikować charakterystykę pacjentów z genotypem hemoglobiny SS, które przewidywały martwicę kości udowej, wykorzystano wielowymiarowe modelowanie czasu do rozpoznania. Ostateczny model zawierał cztery zmienne istotne na poziomie 0,01. Stwierdzono, że pacjenci z częstszymi kryzysami naczynioskurczowymi są bardziej narażeni na martwicę kości (p = 0,0013). Podobnie, jako czynniki ryzyka określono również wyższy hematokryt (P = 0,0049), niższą średnią objętość krwinki (P = 0,0097) i niższy poziom aminotransferazy asparaginianowej (P = 0,0014).
Stwierdziliśmy, że obecność .-talasemii nie była istotnym czynnikiem ryzyka (P = 0,28), po uwzględnieniu czterech zmiennych w ostatecznym modelu. Jednak oddzielne analizy wykazały, że .-talasemia nie była jedynie substytutem hematokrytu. Wśród pacjentów z genotypem hemoglobiny SS, którzy mieli poniżej średniej (<0,25) hematokryt, wskaźniki martwicy kości były istotnie różne wśród osób z .-talasemią i osób bez tej choroby (12,4 procent vs. 5,5 procent, P = 0,0105) . Wskaźniki martwicy kości u pacjentów z genotypem hemoglobiny SS, którzy mieli ponadprzeciętny hematokryt, nie różniły się istotnie pomiędzy tymi, którzy mieli a i bez talasemii.
Interwencja chirurgiczna
Spośród 253 pacjentów z martwicą kości biodrowej przy wejściu do badania, 44 (17,4%) miało artroplastykę. Prawie jedna trzecia (14 z 44) miała zastąpione oba stawy biodrowe. W czasie trwania badania 27 pacjentów wymagało operacji stawu biodrowego. Dwudziestu dwóch z tych pacjentów (81,5 procent) było w wieku 35 lat w chwili operacji, a 10 (37,0 procent) było w wieku poniżej 25 lat. Dziewięciu z 27 pacjentów poddano operacji martwicy kości, która rozwinęła się podczas badania, tak że znany był czas od rozpoznania do operacji: wahał się od 1,8 do 11,3 miesiąca (średnia [. SD], 6,4 . 3,3).
Rysunek 2. Rysunek 2. Prawdopodobieństwo, że proteza stawu biodrowego nie będzie wymagać rewizji. Oceniliśmy oczekiwaną długość życia protezy stawu biodrowego u 27 pacjentów, którzy wykonali pierwszą artroplastykę podczas badania kontrolnego (ryc. 2). Pięciu z 27 pacjentów wymagało dalszych operacji stawu biodrowego. Krzywa na rysunku 2 pokazuje, że istniało 8 procent szans na wymaganie rewizji w ciągu roku (przedział ufności 95 procent, 2 procent do 13 procent), 20 procent szans w ciągu 3 lat (przedział ufności 95 procent, 10 procent do 29 procent ) i 30 procent szans w ciągu 4,5 roku (95 procent przedziału ufności, 17 procent do 42 procent). Średni okres między pierwszą operacją a ponowną operacją wynosił 27 miesięcy (zakres od 11,3 do 53,4). Jeden chory wymagał artroplastyki dwukrotnie po pierwszej operacji.
Informacje dotyczące objawów były dostępne dla 59 z 71 pacjentów (83 procent), o których wiadomo, że mieli artroplastykę stawu biodrowego
[więcej w: falkon sosnowiec, infoeltech, mmlubartow ]

0 myśli nt. „Choroba sierpowata jako przyczyna martwicy kości głowy kości udowej ad 5