Zaprojektowaliśmy tę próbę, aby ocenić, czy dodanie znormalizowanej kolposuspensji Burcha do jamy brzusznej sopranopopeksji w leczeniu wypadania narządów miednicy mniejszej obniża pooperacyjny stres nietrzymania moczu u kobiet bez przedoperacyjnych objawów wysiłkowego nietrzymania moczu. Metody
Kobiety, które nie zgłosiły objawów wysiłkowego nietrzymania moczu i które zdecydowały się poddać leczeniu sacrococolopeksym w leczeniu wypadania, zostały losowo przydzielone do towarzyszącej kolposuspensji Burcha lub bez kolonii osadu Burch (kontrola) i zostały ocenzurowane w ślepy sposób trzy miesiące po operacji. Najważniejsze wyniki obejmowały pomiary wysiłkowego nietrzymania moczu (objawy, testy stresu lub leczenie) oraz objawy popędowe. Rekrutację zatrzymano po pierwszej wstępnej analizie z powodu znacznie niższej częstotliwości wysiłkowego nietrzymania moczu w grupie, która przeszła kolonoskopię Burcha.
Wyniki
Z 322 kobiet poddanych randomizacji 157 zostało przydzielonych do kolposuspensji Burcha, a 165 do grupy kontrolnej. Trzy miesiące po operacji 33,6 procent kobiet w grupie Burch i 57,4 procent kontroli spełniało jedno lub więcej kryteriów nietrzymania wysiłkowego (P <0,001). Nie było istotnej różnicy między grupą Burcha a grupą kontrolną pod względem częstości nietrzymania moczu (32,7% vs. 38,4%, P = 0,48). Po operacji u kobiet w grupie kontrolnej częściej zgłaszano uciążliwe objawy wysiłkowego nietrzymania moczu niż u osób z grupy Burch, u których wystąpiło nietrzymanie wysiłkowe (24,5% vs. 6,1%, p <0,001).
Wnioski
U kobiet bez wysiłkowego nietrzymania moczu, u których występuje wieloprzepływowa sakropowatość jamy brzusznej, kolposuspensja Burcha znacznie zmniejszyła pooperacyjne objawy wysiłkowego nietrzymania moczu bez zwiększania innych objawów dolnych dróg moczowych.
Wprowadzenie
Wypadanie narządów miednicy, w którym narządy miednicy (macica, pęcherz i jelito) wystają do lub przed pochwową introitus, jest stanem często leczonym operacyjnie.1,2 Kobiety mają 11 procent ryzyka operacji na wypadnięcie lub nietrzymanie moczu do 80 roku życia, z tego 11 procent, prawie jedna trzecia kobiet ma drugą operację. Fakt ten wskazuje na potrzebę poprawy leczenia zaburzeń dna miednicy.
Prolapse zwykle współistnieje z zaburzeniami czynności dolnych dróg moczowych, takimi jak wysiłkowe nietrzymanie moczu.1-3 Wysiłkowe nietrzymanie moczu występuje, gdy zwiększone ciśnienie śródbłonkowe, takie jak kaszel lub kichanie, zmusza mocz do wycieku przez cewkę moczową. Podczas gdy niektóre kobiety z wypadaniem współistnieją z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, inne nie, po części z powodu obturacyjnego efektu wypadających narządów miednicy, tworząc zagubienie cewki moczowej. Gdy wypadnięcie jest leczone za pomocą pessara lub zabiegu chirurgicznego, może rozwinąć się wysiłkowe nietrzymanie moczu. Ryzyko wystąpienia objawów wysiłkowego nietrzymania moczu po zabiegu wynosiło od 8 do 60 procent w małych seriach.4-9
Jedną z opcji dla pacjentów, którzy wymagają zabiegu operacyjnego w celu naprawienia wypadnięcia, ale którzy nie mają objawów wysiłkowego nietrzymania moczu, jest wykonanie profilaktycznej operacji wstrząsu w czasie naprawy wypadania. Inne opcje to wykonanie tylko naprawy wypadania (która u niektórych kobiet spowoduje potrzebę późniejszej operacji późniejszego leczenia nietrzymania wysiłkowego) lub wykonanie przedoperacyjnego testu, aby przewidzieć, którzy pacjenci będą mieli pooperacyjne nietrzymanie moczu i selektywnie wykonywać zabiegi podtrzymujące na podstawie wyników testu
[patrz też: przychodnia familia, zoz ursynów, terapia rodzinna łódź ]
[więcej w: asubtela cena, falkon sosnowiec, grudnik kraków ]