Zapisy i wyniki podsumowano na rysunku 2.20 Prolapse przeprowadzono z wykorzystaniem systemu kwantyfikacji narządów płciowych (POP-Q), standardowej metody ilościowej oceny wypadania [21]. Przy zapisywaniu wszystkie kobiety zostały sklasyfikowane jako kontynent stresu na podstawie odpowiedzi nigdy . Lub rzadko w pierwszych sześciu pytaniach dotyczących objawów nietrzymania wysiłkowego kwestionariusza medycznego, epidemiologicznego i społecznego starzenia się (MESA). 22 Żadna z kobiet nie miała przeciwwskazań do kolposuspensji Burcha w opinii jej chirurga, oraz wszystkie miały objawy utraty przedniej części pochwy, co sugeruje, że cewka moczowa nie została ustalona za kością łonową.
Randomizacja do sacrocolpopexy z lub bez kolonizacji Burch została przeprowadzona przy użyciu generowanych komputerowo liczb losowych w blokach o różnych rozmiarach, a grupy były stratyfikowane zgodnie z zaleceniami chirurga i zamiar dokonania naprawy parawaginalnej (wykonanej według uznania chirurga i ujawnionej przed randomizacją). Zadanie zostało ujawnione na sali operacyjnej (jak informacje zawarte w zapieczętowanych, nieprzejrzystych kopertach) po znieczuleniu kobiety. Kobiety, personel badawczy i osoby przeprowadzające rozmowy telefoniczne nie były świadome wykonywania zabiegów przez co najmniej trzy miesiące, a oślepianie miało być utrzymane przez dwa lata po operacji. Dalsze badania z wykorzystaniem POP-Q zostały przeprowadzone przez pielęgniarki badawcze.
Przed zabiegiem wykonano urodynamikę zgodnie z protokołem badania bez redukcji wypadania, a następnie ponownie z umieszczeniem wypchniętej pochwy w bardziej normalnej pozycji anatomicznej (zmniejszenie wypadania). Przedoperacyjne wyniki urodynamiczne zostały wstrzymane przez zespół chirurgiczny. Kobiety ukończyły zatwierdzone kwestionariusze telefonicznie23 na początku badania i ponownie w trakcie obserwacji, w tym wskaźnik Hunskaar dotyczący nasilenia nietrzymania moczu24 oraz spisu cierpienia dna miednicy (PFDI) i kwestionariusza impotencji dna miednicy (PFIQ) do oceny objawów miednicy i ich wpływ na jakość życia
Głównymi skutkami były: wysiłkowe nietrzymanie moczu i objawy popędowe trzy miesiące po operacji. Kobiety zostały scharakteryzowane jako cierpiące na nietrzymanie wysiłkowe, jeśli wystąpił którykolwiek z poniższych objawów: po pierwsze objawy zdefiniowane jako odpowiedź tak na jedno z trzech pytań dotyczących podskali stresu związanego z inkontynencją PFDI dotyczącej wycieku z kaszlem, kichaniem lub śmiechem; ćwiczenia fizyczne; i podnoszenie lub pochylanie; po drugie, wysiłkowe nietrzymanie moczu podczas standaryzowanych testów wysiłkowych przy maksymalnej pojemności pęcherza lub 300 ml, w zależności od tego, która z tych wartości była mniejsza, w pozycji leżącej lub stojącej z manewrem Valsalvy lub prowokacją kaszlową; lub po trzecie, jakiekolwiek leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu po zabiegu chirurgicznym. Uważaliśmy, że kobiety mają uciążliwe objawy wysiłkowego nietrzymania moczu, jeśli zgłosiły drobne lub umiarkowane reakcje na jedno z trzech pytań dotyczących nietrzymania wysiłkowego na PFDI. Punkt końcowy odczuwania zdefiniowano jako jeden z następujących uciążliwych objawów (określanych jako umiarkowanie lub całkiem sporo zgodnie z PFDI): nagłe nietrzymanie moczu, pilność, częstotliwość, oddawanie moczu w nocy lub moczenie; lub leczenie dowolnego z tych objawów zidentyfikowanych po operacji indeksu
[hasła pokrewne: terapia rodzinna łódź, lek do kolonoskopii, badania przed oddaniem krwi ]
[podobne: centralny rejestr lekarzy, adepend cena, carvetrend ]