Co więcej, kolposuspensja Burcha zmniejszała wysiłkowe nietrzymanie wysiłkowe, niezależnie od przedoperacyjnego stanu urodynamicznego. Około 90 procent kobiet miało co najmniej jeden objaw pęcherza przed zabiegiem, który nie był związany z nietrzymaniem wysiłkowym. Podczas gdy kolposuspensja Burch zmniejszała pooperacyjne nietrzymanie wysiłkowe, większość kobiet wykazywała inny objaw pęcherza po operacji; cztery piąte zgłosiły co najmniej jeden typ objawu zapalnego trzy miesiące po operacji. Wynik ten nie może znacząco różnić się od wyniku u kobiet bez klinicznie istotnego wypadnięcia. Wśród osób starszych (średnia wieku, 68 lat), kobiety pracujące społecznie, które ukończyły ankietę podobną do kwestionariuszy wykorzystanych w naszym badaniu, 61% odpowiedziało tak na co najmniej jedno pytanie dotyczące pilności, a 41 procent zgłosiło co najmniej jeden objaw związane z opróżnianiem krą.kowym.2 Mimo .e prowadzone są dalsze analizy, przedoperacyjne badanie urodynamiczne nie wydaje się mieć znaczenia przy podejmowaniu decyzji o tym, kto korzysta z kolposuspensji Burcha, choć takie badania mogą pomóc w identyfikacji kobiet, które poradzą sobie lepiej, gdyby uległy wstrzemięźliwości. procedury inne niż kolposuspensja Burcha.
Nasze badanie miało na celu ocenę nietrzymania moczu po trzech miesiącach po operacji jako pierwszorzędowy punkt końcowy. Jednakże konieczne jest przeprowadzenie długoterminowej obserwacji w celu oceny trwałości obserwowanych korzyści stosowania kolbozyny Burch w połączeniu z sacrocolpopexy jamy brzusznej. Nasze wyniki nie mogą być uogólnione na kobiety poddające się zabiegowi wypadania, inne niż sakropowirusowa torebka jamy brzusznej (tj. Metodą pochwy) lub zabiegi podtrzymujące inne niż kolposuspensja Burcha (np. Procy, procedura, która prawdopodobnie działa za pomocą innego mechanizmu, wspomagając zamknięcie zwieracza).
Nasze wyniki pokazują, że u kobiet poddawanych zabiegowi sacrocolpopexy w jamie brzusznej, u których nie występują przedoperacyjne objawy wysiłkowego nietrzymania moczu lub utrwalonej cewki moczowej, dodanie kolposuspensji Burcha znacznie zmniejsza ryzyko pooperacyjnego nietrzymania wysiłkowego bez zwiększania ryzyka wystąpienia niepożądanych objawów moczu, takich jak nietrzymanie moczu. Konieczne są dalsze badania w celu ustalenia, czy to stwierdzenie ma zastosowanie do innych procedur wypadania i wstrząsu.
Standaryzowane techniki kolposuspensji Burcha, sacrocolpopexy jamy brzusznej i naprawy parawaginalnej opisano w Dodatku Dodatkowym, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org.
[podobne: przeglądarka skierowań na leczenie sanatoryjne, ovovita, fizjoterapia na czym polega ]
[więcej w: enea poznań polna, ovovita, mmlubartow ]

0 myśli nt. „Brzuszna Sacrocolpopexy z Burch Colposuspension w celu zmniejszenia nietrzymania moczu ad 7