Nawet jeśli nie wykryto wycieku z obniżeniem urodynamicznej pomniejszenia przed zabiegiem, kolposuspensja Burch zmniejszała wysiłkowe nietrzymanie wysiłkowe z 47,9 procent do 22,9 procent (P <0,001) (dane nie przedstawione). W przypadku kobiet, które zgłosiły objawy wysiłkowego nietrzymania moczu w odpowiedzi na kwestionariusz PFDI podawany na początku badania, częstość nietrzymania wysiłkowego po zabiegu pozostała istotnie niższa w grupie Burch niż w grupie kontrolnej (30,4 procent vs. 54,8 procent, p <0,001). Ponadto, częstość nietrzymania wysiłkowego pooperacyjnego w obu grupach nie uległa znaczącemu wpływowi współistniejącej naprawy parawaginalnej.
Odsetek kobiet, które spotkały się z jednym lub większą liczbą kryteriów dotyczących wyników ponagleń w ciągu trzech miesięcy po zabiegu nie różnił się istotnie pomiędzy obiema grupami (32,7% w grupie Burch vs. 38,4% w grupie kontrolnej, P = 0,48). Nie było znaczących różnic między tymi dwiema grupami, zgodnie z podskalami PFDI pod względem drażniącego oddawania moczu i niedrożności obturacyjnej (dane nie pokazane) lub w przypadku pustych objawów lub bólu i ciśnienia z wypełnieniem pęcherza. Zatrzymanie moczu było rzadkie, zgłaszane przez jedną kobietę w każdej grupie po trzech miesiącach.
Zgodnie z przewidywaniami zaobserwowano istotną różnicę w długości zabiegu (przerwa między nacięciem a zamknięciem skóry): 190 . 55 minut dla sacrocolpopexy plus kolposuspensja Burcha, w porównaniu z 170 . 60 minut dla sacrocolpopexy bez kolonoskopii Burcha (P = 0,002) . Grupy różniły się także szacowaną śródoperacyjną utratą krwi (265 . 242 ml dla sacrocolpopexy plus Burch colposuspension vs. 192 . 125 ml dla samej sacrococolpopexy, P <0,001).
Odsetek kobiet, które miały ciężkie zdarzenia niepożądane w ciągu trzech miesięcy po operacji był podobny w obu grupach (14,6 procent w grupie Burch i 14,5 procent w grupie kontrolnej, P = 0,79). Gdy poważne zdarzenia niepożądane uznano za prawdopodobnie związane z operacją Burch, proporcje wynosiły odpowiednio 4,5 procent i 3,0 procent (P = 0,24).
Dyskusja
Bukowa kolposuspensja w czasie sakropokopii jamy brzusznej w przypadku wypadnięcia znacznie zmniejszyła ryzyko pooperacyjnych objawów wysiłkowego nietrzymania moczu u kobiet w trzy miesiące po zabiegu. Ten efekt ochronny wystąpił niezależnie od poziomu objawów przedoperacyjnych lub od wyników obiektywnego badania. Dodanie kolposuspensji Burch nie zwiększyło częstości zatrzymywania moczu, nietrzymania moczu, pilności, infekcji dróg moczowych, powikłań śródoperacyjnych lub pooperacyjnych. Bieżące obserwacje tych kobiet dostarczą dalszych informacji na temat długoterminowej przydatności dodania kolbozy Burch w czasie sacrocolpopexy.
Kryteria dotyczące końcowego punktu nietrzymania moczu obejmowały objawy, testy wysiłkowe lub leczenie. Liczba kobiet osiągających punkt końcowy w oparciu o objawy lub testy stresu była podobna. W literaturze częstość wysiłkowego nietrzymania moczu różni się w zależności od zastosowanej metody diagnostycznej lub instrumentu.4,26-28 Stwierdziliśmy, że tak też było w naszym badaniu, ale wyraźna różnica między tymi dwiema grupami utrzymywała się, niezależnie od tego, czy używaliśmy złożonej definicji lub zatwierdzone skale objawów dla wysiłkowego nietrzymania moczu
[przypisy: kreatynina badanie krwi cena, rezonans magnetyczny glowy cena, terapia rodzinna łódź ]
[podobne: przeglądarka skierowan, kurniki jasienica, enea wałcz ]

0 myśli nt. „Brzuszna Sacrocolpopexy z Burch Colposuspension w celu zmniejszenia nietrzymania moczu ad 6